Jak zaindeksować stronę w Google?

Kiedy zarejestrujesz nową domenę i stworzysz na niej stronę zadbaj o to, aby była ona widoczna w wyszukiwarce. Powinno Ci na tym zależeć, gdyż dzięki temu Twoją stronę będą mogli odwiedzić również Ci użytkownicy, którzy nie znają nazwy Twojej domeny.

Osoby takie mogą trafić na nią poszukując interesujących ich informacji w wyszukiwarce. W tym celu należy przejść proces indeksacji strony, który opisujemy poniżej.

 

niezaindeksowana strona

Przykład strony niezaindeksowanej w Google. Używając operatora "site:przykladowastrona.com.pl" sprawdzono indeksację w wyszukiwarce. Powyższa domena nie została znaleziona w Google i tym samym nie jest widoczna dla użytkowników oraz botów wyszukiwarek.


Na czym polega indeksowanie stron?

W skrócie - to dodanie Twojej strony do globalnej bazy wszystkich witryn znajdujących się w Internecie uwzględnionej przez roboty wyszukiwarek. Algorytm wyszukiwarki dokonuje oceny Twojej strony i przypisuje jej pozycje w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe.

Wynika z tego, że widoczność strony w wyszukiwarce jest ściśle związana z jej indeksacją i wartością (treści i domeny).

Dodatkowo odpowiednia optymalizacja metatagów Title, Description oraz Keywords sprawi, że witryna będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania w odpowiednim momencie - gdy użytkownicy wpiszą w wyszukiwarce frazy związane z tematyką Twojej witryny. Niezaindeksowana strona nie będzie generować odwiedzin użytkowników, którzy nie znają jest dokładnego adresu. Warto zatem zadbać o to, by nasza strona stała się widoczna.

Poniżej opisaliśmy najpopularniejsze metody indeksowania stron dla znanych wyszukiwarek.

 

indeksowanie strony w Google

Strona pomoc.fusionsystem.pl jest zaindeksowana w wyszukiwarce Google. Po wprowadzeniu operatora "site:pomoc.fusionsystem.pl" silnik wyszukiwarki zwraca wyniki w postaci wszystkich zaindeksowanych do tej pory podstron.


Metody indeksowania stron

 

1. Pozyskiwanie linków

Postaraj się pozyskać linki z innych witryn. Dodaj komentarze na blogach, forach tematycznych z linkiem do Twojej witryny. Stwórz konta w popularnych serwisach społecznościowych: Facebook, Twitter, Google +, YouTube, Pinterest, Flickr, LinkedIn czy Slideshare i dodaj link do Twojej strony. Im więcej linków pozyskasz tym większe prawdopodobieństwo, że roboty wyszukiwarek szybko zaindeksują Twoją stronę.

2. Indexery stron

Istnieje kilka tzw. indexerów stron, które umożliwiają dodanie adresu URL i szybkie zaindeksowanie strony.

a) Link Centaur - umożliwia darmowe indeksowanie do 50 adresów (linków) dziennie;

b) Ping-O-Matic - darmowe indeksowanie bez limitu;

c) Index Kings - darmowe narzędzie umożliwiające indeksowanie wielu linków na raz;

d) Backlink Indexer - polskie narzędzie, dostęp jest płatny jednak istnieje możliwość zakupienia licencji na jeden dzień w cenie 10 zł. Cena nie jest wygórowana biorąc pod uwagę korzyści jakie można odnieść z indeksacji strony;

e) Google Indekser - narzędzie dostarczane przez Google. Strony indeksowane są nawet do kilku minut.

3. Naturalna indeksacja

Regularne aktualizowanie treści na stronie również może doprowadzić, że roboty wyszukiwarek trafią na Twoją stronę. Może jednak minąć sporo czasu zanim do tego dojdzie, dlatego polecamy skorzystanie z jednej z powyższych metod.